Blog
Zdjęcie przypisane do postu

Propozycja narzędzi do efektywnej pracy zdalnej

Dla wielu firm przejście na tryb zdalny jest czymś zupełnie nowym, dla niektórych natomiast stanowi codzienność lub przejawiało się w nieznacznym stopniu. W Pluscode doświadczenie w kwestii “remote work” jest duże i możemy śmiało polecić zestaw narzędzi, które w zależności od specyfiki zadań usprawnią nam pracę. Warto dodać, że freelancerzy również muszą proponować swoim klientom inne środki komunikacji i jasnego przepływu informacji. W związku z tym faktem, przygotowaliśmy listę narzędzi proponowanych przez zespół Pluscode✌️.

Spotkania

Google Hangouts

Dla każdego z pewnością znana wyszukiwarka Google, posiada szeroki wachlarz narzędzi dla firm, jednym z nich jest Google Hangouts. Służy do wysyłania wiadomości, prowadzenia wideokonferencji oraz wykonywania rozmów w technologii VoIP. Zgodnie z naszym doświadczeniem, sprawdza się doskonale w rozmowach do około 6-8 osób, choć według oficjalnych danych wirtualny pokój mieści do 8000 rozmówców. Dla bardziej wymagających, którzy potrzebują organizować spotkania dla większej liczby uczestników polecamy narzędzia opisanej w dalszej części artykułu.

google-hangouts

Istotnym faktem, który warto zaznaczyć to wbudowana integracja z pakietem dla firm nazwana Google Suite. Wspomniana usługa daje nam łatwość dzielenia się dokumentami, kalendarzem, plikami i korzystania z innych usług od G Suite w jednej organizacji. W trakcie korzystania z Google Hangouts należy znać różnicę pomiędzy pokojem a czatem grupowym. W pokoju możemy swobodnie dodawać w trakcia trwania rozmowy uczestników lub ich usuwać. W przypadku czatu grupowego takiej możliwości nie mamy. W celu poznania szczegółów zapraszamy do oficjalnej strony Google Hangout - https://hangouts.google.com/

Microsoft Teams

Produkty chyba najbardziej rozpowszechnionego giganta zza morza mają bardzo dużo do zaoferowania, mowa tutaj oczywiście o Microsoft. Nie jest tajemnicą, iż spory odsetek firm jak i instytucji pokroju uczelni wyższych korzysta w ostatnim czasie z rozwiązania jakim jest Microsoft Teams, krócej MS Teams. Jak podaje sam twórca, jest to usługa oparta na chmurze, zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej. Przekładając to na nasz język, są to narzędzia umożliwiające komunikacje członków zespołu, zarówno w postaci głosowej jak i wideokonferencji. Dodatkowo wyposażone są w szereg innych pobocznych narzędzi, takich jak przykładowo zintegrowany z usługą Office365 kalendarz.

microsoft-teams

Zoom

Teraz coś dla osób, które planują zorganizować konferencje online dla większej liczby uczestników. Z pomocą przychodzi do nas Zoom. Darmowy pakiet umożliwia tworzenia spotkania do aż 100 osób, gdzie wersja płatna umożliwia zwiększenie tego zakresu do 1000 osób, co jest już imponującą liczbą. Dodatkowo z pomocą pojawia się również możliwość nagrywania spotkań, prawdopodobnie przydatna opcja dla wielu użytkowników.

zoom

Mam nadzieję, że prezentowane narzędzia pomogą rozwiązywać pojawiające się problemy w związku z zwiększającym się zakresem pracy zdalnej 🙂.